Emberi kockázat

Az emberi kockázatok kezelésének célja, az üzletet alakító, a vállalati működést biztosító emberek kockázatainak beazonosítása, elemzése és kezelése, akár a szervezeti szerepből és feladatokból, akár a munkavállaló személyéből, akár a munkakörnyezet vagy piaci környezet munkavállalóra gyakorolt hatásából adódik.

 

Az emberi kockázatok kezelésének kihívásai

  • feltérképezni a munkavállaló felelősségi körei által érintett folyamatokban okozható károkat és a többi kockázattal összehasonlítható módon mérni
  • kimutathatóvá tenni, hogy az esetleges károkozások milyen kompetencia (tudás, készség, hozzáállás) meg nem felelésekből adódnak
  • meghatározni a munkavállaló tudásának, tapasztalatának (vállalati értékének)  figyelembe vételével a munkavállaló távozási valószínűségét és hatását
  • eszközt kapni a humán erőforrás kockázat kezelésében

Az emberi kockázatok kezelésének eredménytermékei

  • Szervezeti és egyéni kockázatok elemzése
  • Kompetencia analízis
  • Alkalmazott megtartás kockázatelemzés
  • Munkaerő szegmentáció
  • Tehetségmenedzsment
  • Munkavállalói leterhelség mérés

 

 

Excel és Word

Kérdőívek és az eredményeik tárolása

Munkaköri leírások készítése BIA elemzések alapján

A BIA adataira támaszkodva emberekkel kapcsolatos kockázatok kezelése

Műszerfal, diagram és szöveges kiértékelés