Üzletmenet folytonosság

Az üzletmenet folytonosság tervezés célja, hogy a vállalat szolgáltatási felületét biztosító folyamatok működése a lehető legnagyobb rendelkezésre állással és megbízhatósági szinten, valamint ésszerű költségek mellett valósuljon meg, akár normális üzleti működés, akár katasztrófa bekövetkezése esetén.

Üzemzavar esetére olyan cselekvési tervek készüljenek, amelyek lehetővé teszik a meghibásodások fontossági sorrendben történő megszüntetését oly módon, hogy az üzemzavar a legkevésbé legyen érzékelhető.

Az üzletmenet folytonosság tervezés kihívásai

  • A jelenlegi informatikai rendszer leggyengébb pontjainak azonosítása, és kijavítása
  • Helyreállítási tervek készítése
    • teljeskörűség
    • szűkösen rendelkezésre álló emberi erőforrások beosztása úgy, hogy a legfontosabb folyamatok álljanak helyre elsőként (RCPSP)
  • Folytonossági tervek készítése
    • folyamatokat kiszolgáló erőforrások kiváltása
    • megelőző és következő folyamatok figyelembe vétele

Az üzletmenet folytonosság tervezés eredménytermékei

  • Jövőbeni állapot modellezés
  • Változtatások hatásának mérése
  • Biztonsági befektetés megtérülése (ROSI)
  • Üzletmenet folytonossági tervek (BCP)
  • Katasztrófahelyzet utáni helyreállítási tervek (DRP)
  • Szolgáltatás helyreállítási tervek (SRP)
  • Áthelyezési tervek
  • Forgatókönyvek tesztelése
  • ISO 22301 szabvány szerinti megfelelés
  • Vészhelyzeti értesítés
  • GDPR-nak való megfelelés támogatása
 

Excel és Word

A kiesések okozta kár kiszámítása, és kiértékelése FMEA módszertannal

Jövőbeni architektúra tervezési lehetőség

A biztonsági beruházás megtérülésének kiszámítása (ROSI)

 Folyamatok, erőforrások összefüggéseinek megállapítása

Üzletmenet folytonossági (BCP) terv készítés

Helyreállítási terv (DRP) készítés automatikusan, beépített optimalizációs algoritmus alapján

Folytonossági és helyreállítási tesztek teljeskörű elkészítése, kiértékelése, tesztek dokumentálása